Vergoeding

Vergoeding van fysiotherapie vanuit de aanvullende verzekering, zonder eigen risico

Vergoeding

Fysiotherapie Helftheuvel Den Bosch beschikt over contracten met alle zorgverzekeraars. Wij declareren de kosten voor therapie rechtstreeks aan de zorgverzekeraar. U ontvangt daardoor zelf geen factuur, wat wel zo prettig is! Natuurlijk ontvangt u van uw zorgverzekeraar wel een overzicht ter controle.

Hoe bent u verzekerd voor fysiotherapie?

Fysiotherapie valt bijna altijd onder de dekking van uw aanvullende verzekering. Kijk naar de vergoedingen voor fysiotherapie in uw aanvullende polis.
Het wettelijke eigen risico van 350 euro is niet van toepassing op fysiotherapie uit de aanvullende verzekering.
Voor fysiotherapie bij chronische of langdurige aandoeningen gelden aparte voorwaarden vanuit zorgverzekeraars. Onze praktijkassistenten kunnen u hier meer over vertellen.

Er bestaat veel onduidelijkheid over fysiotherapievergoedingen. Wilt u weten wat uw verzekering vergoedt? Onze praktijkassistenten vertellen u dit snel en eenvoudig. Neem contact op via 073 6847100.

Hoe bent u verzekerd voor ergotherapie?

Ergotherapie is opgenomen in het basispakket van alle ziektekostenverzekeringen. Iedereen heeft recht op 10 uur ergotherapieper kalenderjaar.

Aanmelding

Aanmelding en behandeling kan zonder verwijsbriefje van een (huis)arts. Neem voor meer informatie en voor het maken van een afspraak, contact op met de praktijk. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 17.30 uur.

Overeenkomsten met zorgverzekeraars

Wij hebben overeenkomsten met alle zorgverzekeraars. Wanneer u verzekerd bent voor therapie, komt u voor vergoeding in aanmerking, conform de tarieven die uw zorgverzekeraar heeft vastgesteld.

Inclusief alle labels die onder deze zorgverzekeraars vallen en tussenpersonen, zoals:

Staat uw zorgverzekering er niet bij? Neem dan contact op met de praktijk, dan maken wij dit in orde.