Medical taping Den Bosch

Medical Taping

De juiste ondersteuning bij een sportblessure

Ondersteuning van de spieren met Medical Taping Concept bij Fysiotherapie Helftheuvel Den Bosch

Medical tape is een elastische tapesoort. Met deze tape kunnen spieren in hun functie ondersteund worden. Het bewegen gaat makkelijker met de tape. Directe verbetering in functie is vaak merkbaar. Onze fysiotherapeuten in de praktijk in Den Bosch kunnen medical taping in uw behandeling inzetten.

Toepassing van Medical Taping

Medical taping vindt zijn oorsprong in Japan en Korea. De reden van het ontwikkelen van deze techniek is dat gezocht werd naar een manier om beweging en spieractiviteit te stimuleren om zo de gezondheid te stimuleren / herstellen. Als snel bleek dat de techniek zinvol was voor meer dan alleen spieren. Medical taping wordt ingezet voor een breed aantal aandoeningen of klachten:

• Vochtophopingen
  • Houdingscorrecties
  • Behandeling van overbelastingsklachten (RSI/CANS, golferselleboog of tenniselleboog)
  • Neuro-reflectoire beïnvloeding bijvoorbeeld bij hoofdpijn

Ons team

Emeline Noordman
Emeline Noordman Fysiotherapeut - Fysiotherapie voor ouderen - Aangesloten bij Claudicationet
Aniela Wesselman
Aniela Wesselman Manuele therapie (master) - Fysiotherapeut - Medical Taping concept - Kwaliteitsteam
Maartje van Seeters-Kolen